Természetgyógyászat

Alacsony vérnyomás

Írta: Németh Ágnes

A túl alacsony vérnyomás olyan probléma, amellyel milliók küzdenek. Nem olyan veszélyes, mint a magas vérnyomás, de nagyon megnehezítheti az életedet. A legrosszabb: nem tudod hozni legnagyobb teljesítményedet, tested nem működik teljes erővel. Úgy érzed, mintha lefékeztek volna. Emellett teljesen egyszerűen tudod természetes szerekkel alacsony vérnyomásodat rendbe hozni.

Levert vagy, nem indulsz be, gyakran vagy fáradt – lehet, hogy alacsony a vérnyomásod.

Ha vérnyomásod 100/60 alá esik, akkor alacsony vérnyomás miatt szenvedsz. Ez nem betegség, de erősen befolyásolja életed minőségét. Lehet azonban az előjele egy komoly betegségnek is, mint amilyen a pajzsmirigy alulműködése, vérszegénység, szívbillentyűhiba vagy szívelégtelenség. Ezt minden esetben egy orvosnak kell kiderítenie. Te magad azonban jó és bevált egészséges házi szerekkel felléphetsz az alacsony vérnyomás ellen.

Kneipp

Abszolút egyszerű és igen jó házi módszer az alacsony vérnyomás ellen a hideg vizes leöntés Kneipp tiszteletes receptje szerint. A szimpatikus idegrendszer izgatása révén emeled a vérnyomást. A reggeli fáradtság ellen segít a rövid ideig végzett hideg zuhany. Egy masszírozó kefe alkalmazása a tussolás során még tovább javítja a vérkeringést. Vezesd a hideg vízsugarat lassan, körkörös mozgással a lábfejtől felfelé, és a csuklótól a vállig, tehát mindig a szív felé. Ezt ismételd meg több ízben. Ezzel nem csak a vérnyomást emeled meg, hanem javítod immunrendszeredet is.

Alacsony vérnyomás: kerüld el az ájulást

A túl alacsony vérnyomás csökkenti az agy vérellátását, létrejön az oxigén és a tápanyagok hiánya. Ez valamikor ájuláshoz vezet – egyszerűen összeesel. Ezért nagyon fontos – ha alacsony a vérnyomásod – egy ilyen ájulás előjeleire odafigyelni. Figyelj tested jelzéseire, mint amilyen a hirtelen szédülés, ok nélküli heves szívdobogás, vagy váratlan erős izzadás. Ha ezek a szimptómák fellépnek nálad, akkor minél gyorsabban ülj le, vagy – ez mindig jó – feküdj laposan végig valahol. Ilyenkor lehetőleg tedd magasra a lábaidat. Ezt kell tenned, mielőtt a nyomás teljesen leesik, és minden elfeketedik előtted.

A rendszeres, kitartó sportolás emeli az alacsony vérnyomást.
Egyike a legjobb és legegyszerűbb házi szereknek az alacsony vérnyomás ellen a rendszeres sportolás. Ilyenkor kizárólag a kitartás számít, és nem a teljesítmény. Tehát ne tekerj negyedórát a kerékpáron, amíg kifogysz a szuszból, hanem inkább egy órát haladj kényelmesen és egyenletes tempóban (20km/h) sík terepen. Ez ugyanúgy érvényes az úszásra, futásra, túrázásra is. Ha rendszeresen sportolsz, vérnyomásod nem emelkedik meg hirtelen, de tested megtanulja, hogyan bánjon a vérnyomás hullámzásával, és hogyan kerülje el az alacsony vérnyomást.

Kategóriák