Természetgyógyászat

Miért olyan egészséges a séta?

A séta a legjobb, legegyszerűbb és legolcsóbb természetes gyógyszer a világon. Semmi megerőltetés, semmi zihálás, semmi különleges felszerelés: csak a lábainkat kell kényelmes cipőben mozgatnunk – és máris sokkal jobban érezzük magunkat. Mindegy, milyen évszakban, a séta olyan, mint egy csodagyógyszer.

Ha lehetőleg sokáig szeretnénk vitálisan és fitten járni az életben, a mozgás döntő tényezőt jelent. Sokan úgy gondolják: a mozgás azt jelenti, hogy rendszeresen megerőltető sportot kell űznünk. Tehát: futni, túrázni, hosszú utakat tenni kerékpárral, nordic walking. Elegendő, ha mérsékelt mozgást végzünk olyan tempóban, hogy partnerünkkel lazán tudjunk beszélgetni, anélkül, hogy levegő után kellene kapkodnunk. Amerikai kutatók azt mondják: rendkívül sokat tehetünk egyes szerveink egészségéért, ha csak sétálni megyünk, mindenesetre naponta.

A kényelmes séta rendkívül sok egészséges előnyt ad tetőtől talpig:

1. A légzést, a szív tevékenységét és a keringést az agy szabályozza. Ha sétálni megyünk, azonnal milliónyi idegsejtet mobilizálunk. Ezek gondoskodnak arról, hogy a vér gyorsabban folyjon az ereinkben, több oxigént szállítson az agyunkba. Ennek az a következménye, hogy egy séta után egy boldogsághormon, a dopamin termelődik, jobb lesz a hangulatunk, és szellemileg élénkebbek leszünk, mint előtte. Aki nem mozog, az többnyire túlságosan laposan lélegzik. Ez gyengíti a légutakat. Ha sétálunk, automatikusan mélyebben és gyorsabban lélegzünk. A tüdőt jobban átjárja a vér. A kerek négymillió tüdőhólyagocska több oxigént vesz fel, és több elhasznált széndioxidtól is megszabadít.

Kategóriák